Sunday, October 4, 2009

Esok mula kelas!!!

salam wbt..

setelah sekian lama tangan ini berehat dari menaip papan kekunci yang telah lama berhabuk ni, aku gagahkan jua di malam yang hening ini, berteman udara sedingin salju di luar, ditambahkan pula dengan ketidakfungsian pemanas hawa di dalam bilik ini, dengan tanganku berasa sedikit kebas-kebas, aku nekad untuk terus mengarang buat kesekian kalinya...

alhamdulillah, esok 5hb oktober, sesi persekolahan bakal bermula. suatu perjuangan baru yang bakal aku tempuhi, suatu cabaran yang belum tentu dapat aku tangani, dan juga seribu satu kenangan pahit dan manis yang bakal aku alami. aku sendiri tidak mengerti perasaanku kali ini. adakah aku telah bersedia dengan secukupnya? biarlah masa yang menentukannya. insyaallah...

semenjak menetap di rumah baruku ini, di alamat 5 GREGORYS GROVE, BA2 2AG ini, aku sebenarnya mula merindui kenangan manisku ketika berada di KA2.1.2 JOHN WOOD COURT, BA1 1AL setahun yang lalu. walaupun bilik lamaku itu tidaklah semewah yang ada sekarang ini, tetapi tilam yang keras itulah telah banyak berbakti kepadaku. segala tangis duka dan suka, aku kesatkan pada tilam itu. ya allah, sungguh, jika diberi peluang olehMu, akanku pilih kediaman lamaku berbanding rumah yang ada ini. namun, aku redha dengan segala ketentuanMu ya allah. astaghfirullah al-azim....

tahun kedua dalam pengajian MATEMATIK ini kurasakan agak mencabar. mendengarkan segala pengalaman senior-senior yang lalu membuatkan aku takut. mampukah aku mengharungi segala ujianMu kali in ya allah? kuatkah aku untuk terus berjuang berseorangan buat kesekian kalinya ya allah? jika dulu aku mampu lakukan, tetapi kali ini aku tidak yakin hambaMu ini sekuat dahulu ya allah. ya allah yang menguasai segala alam ini, engkau tabahkanlah hati hambamu ini. berikankanlah kekuatan kepadaku agar aku dapat terus berjuang berjihad menuntut ilmu di jalanMu ya allah. amin ya rabbal 'alamin...

mataku ini telah tidak mampu untuk aku celik untuk aku teruskan menulis. berhenti untuk kali ini. moga dipohon kepada allah swt agar dapt dipermudahkan segala urusanku di masa akan datang. amin...

salam wbt...

fairuz bath (~.~)

No comments: